2 Haziran 2007 Cumartesi

dinlemek lazım...



biyerde duydum bu şarkıyı, magazada temizlikçi abla soyluyordu galiba..
"abla kimin bu şarkı, dili ne?" dedim,
"türküdür bu herkes soyler, siz istanbul gencleri bilmezsiniz" dedi..
neden bilmeyelim ki?
aslında o da haklı, artık herseyde batıyı(!) ornek aldıgımız için, muzik gibi evrensel bi olayı bile batılılastırıyoruz.. ya da "ben turkce dinlemiyoruuuuğğmmm, bizim ulkede yapılamıyo guzel müziğğğğkkk.." diyoruz..
ne sacma...
mesela bu şarkı..
kurtce..
ne yani, dinlemeyelim mi batılı olmadıgı için?
bizim bütün türkülerimiz batıya 85600000000 basar!
şu tınıya,içten soylemeye bakarmısınız.. sarkıyı soylemiyor, yaşıyor sanki..
sozlerini anlamıyor olabiliriz, ama içimizde bi noktaya vurup geçiyor sozler sanki, muzik ve okunusla içimize giriyor, ne anlatmak istedigini anlıyomusuz gbi hissediyoruz..

bana agıt gibi geldi bu şarkı..
sitem..
yakarış..
ozlem..
gözyaşı..
bana bunları hatırlattı mesela.. o yuzden cekti kendine bu kadar belki de..

umarım sizde de bi etki bırakmıstır....

Hiç yorum yok: